? Csörög község hivatalos honlapja
Választási információk – 2024. június 9.



Híreink

2021. évre vonatkozó lomtalanítási tájékoztató

Feltöltve:2021-07-30 09:12:19

Társaságunk 2021. évben folytatja a házhoz menő rendszerű lomtalanítást.

 

Az Önök településén 2020 november elsejétől hulladékszállítási közszolgáltatói feladatokat a Duna-Tisza Közi Hulladékgazdálkodási Nonprofit KFT. látja el.

A közszolgáltatás keretein belül, a korábbi gyakorlatnak megfelelően, a lakosságnak továbbra is lehetősége van évente egy alkalommal térítésmentesen, maximum 2 m3 hulladék mennyiségig lomtalanítási szolgáltatás igénybevételére.

A közterületek rendjének és tisztaságának megőrzése érdekében, lakossági igénybejelentés alapján, előre leegyeztetett – nem előre meghirdetett – napokon végezzük a lomtalanítást. A beérkező igények feldolgozása és azok sikeres teljesítése érdekében 2021-ben négy ütemben végezzük településeink lomtalanítását.

 

Az igénybejelentés feltételei:

Igénylést kizárólag a közszolgáltatásban nyilvántartott és szerződött, aktív (a szolgáltatást nem szüneteltető), közüzemi díjhátralékkal nem rendelkező ingatlanhasználók nyújthatnak be.

 

Fontos! Lomtalanítási igényét KIZÁRÓLAG a településére vonatkozó "lomtalanítási igények leadása" időpontjában adhatja le, melynek ütemezését mellékletünk tartalmazza. Ettől eltérő igénybejelentést nem áll módunkban fogadni.

 

Az igénybejelentés történhet:

  • honlapunkon ( www.zoldhid.hu ) megtalálható űrlap kitöltésével
  • személyesen az ügyfélszolgálati irodák nyitvatartási idejében (azonosítás ügyfélszám és személyes iratok alapján)
  • a honlapunkról előzetesen letöltött igénybejelentő lap segítségével, melyet a lomtalanitas@zoldhid.hu email címre kérjük megküldeni. (KIZÁRÓLAG a megfelelően kitöltött igénylő lapok kerülnek feldolgozásra, visszaigazolásra)

 

Lomtalanítás folyamata:

  1. Lomtalanítási igény benyújtása
  2. Közszolgáltató visszajelzi a teljesítés dátumát, várható időpontját
  3. A visszaigazolt dátumon a közszolgáltató jelentkezik a regisztrált címen. Kollégáink max. 5 perc várakozás után távoznak a helyszínről
  4. A lakos az ingatlanon belül tárolja a lomhulladékot, melyet a gépjármű érkezésekor átad a személyzetnek (HT. 40 § 3. bekezdés alapján)
  5. Ügyfelünk aláírásával igazolja a lomtalanítás elvégzését

 

 

A lomtalanítás időpontjának pontos meghatározása a fentiek és a szolgáltató belső járattervének figyelembevételével történik. A megkeresés beérkezését követően, erőforrásunkhoz igazított, optimális begyűjtési terv készül, majd visszajelzünk a megadott elérhetőségek valamelyikén. Az általunk visszaigazolt napon Kollégáink az Ön által megjelölt címen fognak jelentkezni.

Az ingatlanhasználó akadályoztatása esetén, megbízottja is jogosult átadni a Közszolgáltató részére a lomhulladékokat.

 

 

 

Lomnak minősül, a lomtalanítás során átvett olyan háztartási hulladék, amely a közszolgáltatás keretében rendszeresített gyűjtőedény méreteit meghaladja.

 

Lomtalanításkor átadható hulladékok:

  • bútorok (asztal, szék, szekrény, ágy, komód stb.) szétszerelt, mozgatható állapotban
  • egyéb, fából készült tárgyak, amelyek a méretük miatt nem férnek el a hagyományos gyűjtőedényben
  • szőnyeg, padlószőnyeg, matrac, ágynemű, textil, ruhanemű
  • műanyag (linóleum) padlók, kerti bútorok, műanyag medencék, műanyag játékok
  • KIZÁRÓLAG személygépkocsi, kerékpár, motorkerékpár gumiabroncsok (háztartásonként max..4 db)

 

A lomhulladék hatékonyabb elszállítása és a szétszóródás megakadályozása érdekében a nagydarabos lom (pl. bútor) kivételével a lomhulladék kizárólag bezsákolva, kötegelve adható át a Közszolgáltatónak. Az ettől eltérő módon átadni kívánt hulladék elszállítását a Közszolgáltató megtagadhatja.

 

A lomtalanítás során nem kerülnek elszállításra az alábbi hulladékok:

  • vegyes települési hulladék (kommunális, háztartási)
  • zöldhulladék
  • szelektíven gyűjthető üveg, műanyag, papír hulladék
  • veszélyes hulladék (festék, hígító, vegyszer, oldószer, fénycső, elem, akkumulátor)
  • hungarocell, fáradt olaj, tintapatron
  • inert hulladék (építési törmelék, bontásból származó anyag, csempe, járólap)
  • nagyméretű gumiabroncsok (teherautó, munkagép stb.)
  • elektronikai hulladék (begyűjtése egyedi szervezés alapján)

 

Társasházak esetén: A közszolgáltatásba bevont területen található társasházak, lakásszövetkezetek és többlakásos ingatlanok ingatlanhasználói részére a házhoz menő lomtalanítást a szolgáltató évente egy alkalommal biztosítja. Amennyiben közös költségbe van építve a díjfizetés, úgy a társasház, lakásszövetkezet, valamint többlakásos ingatlan képviseletére a házhoz menő lomtalanítás lebonyolítása során KIZÁRÓLAG a közös képviselő jogosult, aki köteles a lomtalanítás feltételeinek teljesülése érdekében az ingatlanhasználó kötelezettségeinek teljesítésére. A közös képviselő felelőssége, hogy a lomtalanítás időpontjában a helyszínen tartózkodjon. Akadályoztatása esetén megbízottja vesz részt, melyről előzetesen írásban tájékoztatja Társaságunkat név, cím és telefonos elérhetőség megadásával.

A társasházi igénybejelentéseket 2 részre lehet kategorizálni.

- Közös költségbe épített hulladékszállítási díjfizetés

- Egyéni, lakásonként történő díjfizetés

Mindkét esetben igénybejelentő kitöltésével lehet jelentkezni a lomtalanításra!

Fontos, hogy elsődlegesen fel kell mérni az igényeket, mert az fogja meghatározni a lomtalanítás menetét.

Kizárólag olyan személy illetve társasház igényelhet lomtalanítást, akinek nincs díjhátraléka.

Ezért fontos, hogy felhasználói azonosító szerepeljen minden igénybejelentésnél, hiszen csak ez alapján ellenőrizhető a díjfizetés.  

Közös költségbe építve:

A társasház Közös Képviselője tudja bejelenteni az igényt. Díjfizetés hátralék esetén kizárólag csak a Közös Képviselő intézkedhet.

Az igényeket fel kell mérni (nagyságrendileg mennyi lakást mennyi m3-ben érint) 

A felmérés eredményét jelezni kell a közszolgáltató felé, aki meghatározza a szükséges kapacitást.

Gyakorlatban azt jelenti, hogy pár lakás esetén (max.10 lakás) tömörítős gyűjtőautó megy ki a címre egy előre leegyeztetett időpontban.

Amennyiben több háztartást érint, úgy nagyméretű konténer kerül kihelyezésre szintén egy előre megadott időpontban.

Egyéni, lakásonkénti díjfizetés:

Közös Képviselő segítségét abban kérjük, hogy a társasházban élők számára csak információt adjon át a lomtalanítás lehetőségéről.

A lakóknak fontos átadni, hogy pontosan, a lépcsőház egyértelmű megjelölésével adják be egyénileg a jelentkezést!

Díjhátralék esetén értesítést küldünk az érintett személynek, aki bejelenti az igényt.

 

Társasházi lomtalanítási igényt a Közös Képviselő nyújthat be társaságunk felé.

 

Amennyiben az ingatlanhasználó részéről a Közszolgáltatóval közösen egyeztetett időpontra nem történik meg a hulladék átadása, és ezért a lomtalanítás meghiúsul, abban az esetben új időpont egyeztetés már nem lehetséges!

A bejelentés nélkül történő hulladék közterületre történő kihelyezése illegális hulladéklerakásnak minősül, mely szabálysértési bírság kiszabásával jár. A közterületre kihelyezett hulladékok nem kerülnek elszállításra!

 

Vissza a hírfolyamba


További Híreink...

A Váci Család –és Gyermekjóléti Központ szakmai munkájának bemutatása - statisztikai adatszolgáltatás


Az Egyenlő Bánásmód Hatóság tájékoztatása

Forduljon az ügyfélszolgálatához, ha neme, faji hovatartozása, bőrszíne, nemzetisége, nemzetiséghez való tartozása, fogyatékossága, életkora, egészségi állapota, vallási- vagy világnézeti meggyőződése, politikai vagy más véleménye, anyanyelve, családi állapota, anyasága vagy apasága, szexuális irányultsága, nemi identitása, vagyoni helyzete vagy egyéb tulajdonsága miatt  hátrányos megkülönböztetés éri!
Az Egyenlő Bánásmód Hatóság feladata a hátrányos megkülönböztetéssel okozott jogsértések kivizsgálása és megszüntetése.
Keresse fel Dr. Szatmári Éva Pest megyei egyenlőbánásmód-referens ügyfélfogadását:

06 30/960-2657 eva.drszatmari@gmail.com
Teljes tájékoztató letölthető itt...


 


Kapcsolat

  • 2135 Csörög, Akácfa utca 30.
  • hivatal@csorog.hu
  • (27) 592-005, (27) 388-173
    Fax: (27) 592-006

ügyfélfogadás

Hétfö: 13-17 óráig
Kedd: nincs ügyfélfogadás
Szerda: 9-15.30 óráig
Csütörtök: nincs ügyfélfogadás
Péntek: 9-12 óráig